Ledig!

Underbart skönt med en helt ledig dag! Den har jag utnyttjat till fullo:

-Bakat vörtbröd
-Bakat fyra olika sorters småkakor (utan fatala missar)
-Bakat en mjuk kaka
-Gjort en hel mängd julköttbullar
-Slagit in julklappar
-Handlat de näst sista grejorna till julmat och annat (Det kommer att bli en runda imorgon också.)
-Gjort fudge (trots att jag inte alls tycker om fudge)
-Lagat mat - två gånger!
-Pysslat med barnen (nejlikeapelsiner)
-Städat köket efter all bakning

Barnen har hjälpt till med bakningen så till vida att de slickat vispar och skålar, samt provsmakat de färdiga kakorna. I övrigt har de roat sig själva. Dock slutade det med en kraschlandning när de lekte höjdhoppstävling, och V kom springande ut i köket och sa att L slagit sig. Efter en stund kom den skadade linkande - det var visst näsan som fått värsta smällen, för det kom lite blod från ett ytligt sår där. Vi tröstade henne med en köttbullebit, och sedan skickade jag dem för att ta på pyamas och borsta tänderna. Något senare ropade de igen - de hade upptäckt ett blåmärke på L:s knä. Jag fick också titta, och ungefär samtidigt kom G hem. V berättade genast att L fått ett blåmärke, och L fyllde lyckligt i:
"I min älsklingsfärg!"

(L:s älsklingsfärg är sedan några veckor inte längre gul, utan lila.)

Kommentarer
Postat av: Otto

Mycket bra med flytten hit! Därmed kan man börja kommentera...

Ses om ett par dagar!

2008-12-23 @ 12:37:23
Postat av: Pratglad

fniss... men blåmärket kanske antar även den gamla favvofärgen... fniss fniss!



kram till hela familjen B

2008-12-23 @ 17:14:33
URL: http://pratglad.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0