Det kör ihop sig igen...

...och samtidigt passar barnen på att bli megaförkylda. Igår snörvlade L helt bedrövligt när vi kom hem, men hon hade i alla fall ingen feber, så hon fick åka med mig och handla på kvällen. Sedan försökte jag och maken komma på någon lösning om hon skulle råka vara sjuk idag - det gick väl sisådär... Båda hade vi fullproppade arbetsdagar med möten som inte gick att ändra hur som helst. Dessutom hade min kollega redan aviserat att hon skulle vabba, så vår klass hade ju blivit helt utlämnad!

I morse körde jag innan barnen vaknat - säkrast så, så behövde jag inte ta ställning till friskheten. Jag tror att G är mindre känslig än jag! Bilen skulle in på service, så det var egentligen därför jag åkte så tidigt. Efter att ha lämnat in den blev jag upphämtad av en jobbarkompis, och sedan var det fullt ös hela dagen; ingen lunchpaus här, inte! Jag snodde till mig en kissepaus på förmiddagen, annars gick det i ett: nationella prov, musikföreställning, lektioner, rastvakteri och utvecklingssamtal. Därefter fick jag skjuts igen och hämtade bilen - tre minuter innan de stängde... Det gäller att utnyttja tiden till max! Så skönt att det inte varit några extraproblem - bara 10 000:- ändå! Det suger att betala sådana pengar!

På väg hem hämtade jag barnen hos G i kyrkan, någon minut innan han skulle köra igång med konfirmanderna. Så väntade racermatlagning och lite lugnare ätning, innan vi promenerade till församlingshemmet för att göra ordning för kören. Som tur var skulle jag inte ha hand om övningen ikväll, så när jag ställt ordning och sorterat noter, satt på diskmaskinen och kollat att ledande kantor kunde låsa placet, gick jag hem med de snörvlande två damerna. Imorgon är G förhoppningsvis relativt ledig - i alla fall ledig på schemat, så då kan de få vila upp sig och bli ordentligt friska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0