Fler härliga dagar

Det är så varmt att man inte riktigt orkar med sig själv! Eleverna orkar inte jobba och vi vuxna skulle helst också slippa. Lyx då att faktiskt vara ledig en dag - det var jag igår. Anledningen var ultraljud - jepp, vi väntar barn! 22 september blev det beräknade datumet, och på bilderna kunde man se ett litet hjärta klappa, händer som viftade och kliade i huvudet och en söt profil. Mina tårar rann naturligtvis... Det här är ett bönesvar! Nu hoppas och ber vi att det ska fortsätta gå bra hela vägen.

Jag hade som sagt tagit ledigt hela dagen, trots att undersökningen var på morgonen. Barnen var på dagisutflykt, men maken har ju också ledigt på onsdagar, så vi svirade runt tillsammans hela förmiddagen. Tvättade bilen, bytte däck, fikade på Stålboms, köpte två par skor var, handlade gräsfrö och andra nödvändigheter, och avslutade det hela med lunch på Laxbutiken.

Kvällen ägnade jag åt styrelsemöte med FRIMODIG KYRKA, och innan dess hann jag med avkopplande fika hemma hos tant R tillsammans med en trött liten V - efter utflykten var hon helt utpumpad och led av vätskebrist, så hon fick skippa barnkören och istället hamnade vi hos R. När L var klar på kören kom hon också dit, och när barnen några timmar senare traskade hem (jag avvek tidigare) hade de fått ärva fina klänningar, så V var som en ny människa.

Ikväll har vi grillat för första gången denna säsong. Först var vi och hamstrade glass på SIA och mat på Gudmundsgården. Det var väldigt många andra också! Grillning och glass verkar vara så´nt som går hem i nära 30-gradig värme!

Kommentarer
Postat av: Pratglad

OJ!!! det var det värsta!! grattis och lyckönskningskramar

2009-05-01 @ 18:23:14
URL: http://pratglad.webblogg.se/
Postat av: Anonym

jag lyckades inte övertala mamma till att grilla istället trots mycket tjat!

2009-05-02 @ 15:33:47
Postat av: Otto

Fantastiskt! Åh, vad roligt att allt verkar bra!

2009-05-03 @ 18:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0