Fullt...

...av aktiviteter i almanackan är det mest hela tiden. Nu har jag i alla fall påsklov, men det går att fylla dagarna då också. I måndags spelade jag cello i en av stadens kyrkor, igår var det kör och idag har vi varit på utvecklingssamtal på dagis. Imorgon är det faktiskt tomt. Vad ska jag göra då?

...av tvätt i alla tvättkorgar, i torkrummet, i torktumlaren och i strykhögen. Jag skulle behöva sommarlov nu för att hinna åtgärda hälften! Nästa vecka återgår väl det mesta till det normala, d.v.s. G återgår till att hinna vara ledig på onsdagarna, och då brukar han vara väldigt effektiv på tvättfronten.

...av sängar i gästrummet. Idag ska jag åka och köpa lite material till väggarna i barnens nya sovrum, så kanske det äntligen kan bli lite ordning sedan, och gästrummet kan få återgå till att vara just gästrum efter den långa perioden av tillfälligt barnsovrum och allmän förvaringsyta.

...av skräp i källaren. Hälften är dock bara halvskräp, d.v.s. maken hävdar att det ska användas vid tillverkningen av en vägg i vår garderob. Jag skulle helst lassa allt på ett släp och köra rubbet till tippen. Eller, rättare sagt, jag skulle helst se att någon annan gjorde allt det där.

...av scilla på marken. Så vackert det är! Blått, blått, blått!

...av rabarberknoppar på marken är det också. Det bådar gott! Jag längtar efter den där första sursöta smulpajen med riktiga spädisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0