Komplimang?

Några dagar efter trettondedag jul talade G i telefon med en av bygdens äldre damer.
-Åh, tack för senast! sa damen och fortsatte:
-Du är ju så musikalisk! (G var ledig på trettondedagen, och ägnade sig istället för åt predikande åt cellospel till körsång och psalmer.) G svarade säkert något lagom ödmjukt, och tanten fortsatte:
- Och frun då! Hon ÄR  ju som en docka. Paus. Ja, det är ju olika.

Jag skrattade så jag nästan vek mig när maken återberättade det. Samtidigt berättade han att alla varit så nöjda med mitt psalmspel, och att de tyckte att det var så sött att jag gått i strumplästen. (Vad gör man när man har för höga klackar på stövlarna för att kunna spela orgel med dem, och för lite tid för att hinna ta på och av dem mellan psalmer och körsånger? Tänker till i förväg, förmodligen, men det är inte riktigt min melodi...)


Kommentarer
Postat av: Pratglad

fnissar mycket glatt

2009-01-10 @ 21:27:09
URL: http://pratglad.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0