Tapetsering

Våra renoveringsryck sammanfaller märkligt nog ofta med svärföräldrarnas besök här. I vintras var det först när de kom som det på allvar började bli något av det som nu är vårt fina bibliotek. Sedan det blev klart i början av hösten har vi haft barnens nya lekrum som vårt projekt, men det har verkligen gått i slowmotion. Någon helg i höstas när jag orkat städa huset på fredagskvällen röjde vi ur alla barnens saker och packade ihop dem i det lilla f.d. arbetsrummet, men sedan har det inte hänt mycket. Nu när jag hade jullov gjorde vi en ansträngning till och rev tapeter och spacklade. Riktigt skojigt, men sedan har varken ork eller tid funnits.

Nu är det tapetserat! Svärfar och maken (och lite jag) slipade och satte upp tapeter hela dagen igår. Så fint det blev - även om det bara är billiga, enfärgade tapeter! Nu får det bli en tur till IKEA, och sedan golvläggning och inflyttning. Ja, listerna ska väl målas och sättas upp också. Dock tror jag att jag skippar de miljarders många halvdecimeterlånga spikarna de satt fast med, och sätter upp dem med något lite mindre, både i storlek och till antal. Jag fick slita hårt för att få loss dem!

Idag bjöd vi svärföräldrarna på söndagsmiddag på Laxbutiken. En julklapp, men det kunde också gott ha varit en "tack-för-hjälpen"-present, för det är de värda!

Kommentarer
Postat av: Otto

Kan någon tycka att det är roligt att sätta fast lister? Eller vad finns det för argument för de extralånga och -många spikarna?

2009-01-11 @ 22:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0