God mat och goda vänner

Idag har jag suttit inne i princip hela dagen och tillsammans med en styrelsekollega haft samtal på samtal. Jobbigt, men skönt att ha det gjort, och förhoppningsvis bra. Så härligt det är att man slipper tampas med jobbigheter själv, och så dumt det är att jag är så dålig på att se att jag inte är själv. Jag vet det ju teoretiskt, men jag är väldigt duktig på att ändå lassa på allt ansvar på bara mig.

Mitt på dagen gjorde vi ett avbrott och åkte till laxbutiken och åt underbart god mat. Vilket fantastiskt ställe det är! Inte prismässigt, kanske, men så gott! Till och med pappa skulle nog gilla lax om han kom dit... Idag åt jag ceasarsallad med friterade laxbitar. Mmmm. Alldeles perfekt!

Underbara tant R har gjort stora insatser denna vecka - igen. I måndags hämtade hon barnen tidigare på dagis eftersom de varit där sedan 7 på morgonen. Då gjöt hon ljus med dem. I går kom hon hit och läste böcker för dem hela kvällen medan jag hade körövning, och idag hämtade hon dem på dagis igen, utfordrade dem med nybakade kanelbullar i mängd och följde dem till minibarnkören. Vad skulle vi ta oss till utan henne, och hur bär man sig åt för att verkligen visa sin uppskattning över att barnen får ha sådana härliga pensionärsvänner som henne och hennes man E?

Kommentarer
Postat av: Pratglad

Ett andra försök att svara: Ta med dem på utflykt till nåt trevligt ställe! Samtidigt får de ju privilegiet i att få umgås med goa V och L - så det är nog inte bara en uppoffring utan även nöje för dem!!

2009-03-22 @ 20:24:54
URL: http://pratglad.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0