Skor

Det är vår! Plusgrader och sol nästan hela dagen gör allt lite gladare och enklare. Trist bara att något ljushuvud bestämt att vi skulle ha studiedag idag, och ännu knäppare att någon med ännu ljusare skalle bestämt att dess program skulle pågå 8.30-16.00. En fredag! I vanliga fall slutar jag 13. Sådant gillas inte! Nå, det var intressant program, så det gjorde inte lika mycket som jag befarat.

Väl hemma frågade jag barnen om de provat sina gamla vårskor, och om de i så fall passade. Nej, så smarta är de inte att jag tror att de tagit ett sådant initiativ själva; innan jag åkte i morse bad jag dem att göra det. Tyvärr hade det försvunnit ur deras huvuden, men jag satte mig och rotade själv i garderoben för att hitta skorna, och när jag gjorde det visade det sig ganska snabbt att L behövde nya gympadojor, och att båda flickorna kunde vara i behov av något par lite snyggare vårskor. Det senare gav upphov till en halvtimmes ihärdigt ylande. V älskar nämligen sina gamla skor. De är trasiga, och till och med hon själv insåg att de var för små, men hon grät och grät och grät över att vara tvungen att köpa nya, och varför man inte kunde åka till Sko-Boo och bara köpa ett par likadana övergick hennes förstånd.

Vi åkte iväg på handlingstur efter en liten stund, jag och flickorna. Först till skoaffären. L dök rätt på ett par lila glittriga gympaskor, och sedan hittade vi snyggskor till både L och V, och den senare tyckte att hennes var SÅÅ snygga, faktiskt snyggare än de gamla. Ibland har man tur! Extra tur idag var att alla som köpte skor fick välja ett par gratisskor ur några korgar. Eftersom barnen redan fått tyckte jag att gratisparet kunde gå till mig, så jag fick ett par svarta, helt OK tygskor med mig hem.

Sedan vi kom hem har V tassat omkring i sina nya glittriga skor och varit alldeles lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0