"Ledig" helg

Denna helgen har G varit ledig, och jag har inte heller haft något jobbaktigt inplanerat. Det betyder dock inte alls att vi suttit och latat oss i varsin fåtölj. Nej då, så snart maken kom hem från Lettland satte han igång med gräsklippningen, och sedan körde vi på hela fredagkvällen och lördagen. Massa rensning och lite nyplantering, målning och en hel del annat fixande. Städning också, förstås. Jag HATAR att städa! På riktigt. Det är så gräsligt tråkigt, men nu när mamma gjort grunden kändes det inte helt omöjligt att göra det sista. Samtidigt är det liksom ingen idé att städa särskilt mycket när halva undervåningen är kaos p.g.a. renovering. Allt får ordna sig se´n.

I morse kom jag lyckligtsvis på att barnen skulle på kalas. Det var nära att det blev bortglömt! Tur att vi (tack vare Gekås) har en relativt välfylld presentlåda! Efter en härligt sen frukost, där diskussionerna i stort handlade om vitsen att se på melodifestivalen när Malena kom nästan sist, gick vi till kyrkan och sedan till barnens kompis N för att lämna dem på kalaset.  På eftermiddagen var G och sjöng, och sedan lyxade vi till det med att han köpte med sig den största familjepizza jag skådat hem. Den räcker till en dryg lunch i morgon för både mig och G, också!

Nu är barnen lagda, maken är ute och samlar steg och jag sitter och funderar på ett krångligt föräldrasamtal imorgon... Ganska ledigt, ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0