Ovälkommet hedersuppdrag

När jag hämtade flickorna i skolan idag var L arg som ett bi. Så snart vi kommit ut kom också tårarna.

-Det är tråkigt! Jag vill inte vara med mer!

Så vad handlade det om? Jo, vår lilla tös är invald i skolans elevråd. Första mötet inkräktade rätt ordentligt på en lunchrast, och så tvingades hon dessutom framföra att många av hennes klasskompisar önskade spenatsoppa någon dag, Någon vecka efter detta möte var det skolfotografering, och då tigs ett kort på det lilla elevrådet - L och fem rara gossar.

-Det är bara jag som är tjej, sa L klagande.

Och så idag, då - elevrådsmöte medan resten av klassen hade sångsamling. Kris!

-V, kan du ta över för mig? sa L när hon sansat sig lite, men jag försökte få henne att förstå att hon inte kan utse sin efterträdare hur som helst om hon nu ska avgå. För att få henne att överhuvudtaget kunna göra någonting lovade jag att ta upp saken med fröken B imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0