Tvättmaskinen

Nu står den i källaren, men av detta meddelande förstår ni att det inte gick helt automatiskt:

 

Hej!
Förra onsdagen (4/11) beställde jag en tvättmaskin på elgiganten.se. I söndags försvann min mobiltelefon, vars nummer jag uppgett, och jag försökte därför genast på måndag morgon ringa kundtjänst för att komplettera med ett annat telefonnummer. När jag kom fram sa er medarbetare att det var Cylinda som skulle leverera maskinen direkt, och att jag kunde ringa dem så att de garanterat fick det nya telefonnumret. Jag försökte göra detta, men de kunde inte hjälpa mig eftersom deras ordernummer inte var detsamma som det jag fått av er. På eftermiddagen fick jag tillbaka telefonen, och då det inte fanns något meddelande vare sig på telefonsvararen eller som SMS, och jag dessutom lämnat ett extra mobilnummer till er, tog jag det lugnt och räknade med att höra av posten senare. 

Eftersom jag fortfarande inte hört något ringde jag er idag igen, och fick först rådet att ringa posten. Där kunde de inte hjälpa mig eftersom jag inte hade något kollinummer. Jag ringde då tillbaka till er, och en tillmötesgående tjej skaffade fram numret och skickade det på SMS till mig. När jag nu sökte på kollinumret visade det sig att maskinen anlänt till terminalen redan i måndags, och att de inte lyckats nå mig på telefon. Jag försökte då hitta ett telefonnummer direkt till terminalen, men lyckades inte, utan fick återigen ringa postens kundtjänst. Efter att ha förklarat ärendet för tre personer hamnade jag till sist hos rätt person. Då visade det sig att de fått ett nummer till någon support hos er istället för till mig. Att de inte fått tag på mig hade alltså inte alls med min borttappade mobiltelefon att göra, utan med att ni eller er leverantör gett fel nummer till posten. De hade ett flertal gånger försökt nå mig, men inte fått något svar alls förrän igår eftermiddag, då det alltså visat sig att numret gick till er.

Om posten fått rätt nummer hade vi haft maskinen som senast idag. Nu får vi tvättmaskinen på fredag, och det är väl bra, men det är ju tack vare att jag försökt “hitta” den. Vad hade hänt annars? Jag råkar vara hemma på dagarna nu, och har haft möjlighet att sitta i telefon – hur skulle vi annars fått tvättmaskinen? Jag är mycket besviken på att det, som jag trodde var ett vanligt enkelt internetköp, har strulat så. Att när man ringer bli hänvisad fram och tillbaka är oerhöert frustrerande! När man beställer på er hemsida står det att man kommer att få ett kollinummer via e-post, i en orderbekräftelse. I den beställningsbekräftelse jag fick fanns inget sådant nummer, och sedan fick jag inga fler mail... 

Jag antar att det är omöjligt att få något slags kompensation, men ni kan åtminstone ta med er detta till någon utvärdering: En enkel åtgärd som skulle gjort det hela mycket bättre hade ju varit att ni inte hänvisade till Cylinda, posten etc., utan själva tog den kontakten och sedan hörde av er. Omständligare för er, ja – men garanterat nöjdare kunder. Nästa gång jag ska handla på internet kommer Elgiganten inte att vara mitt förstaval.

Med vänlig hälsning M B (ordernr 15147462)

Jag fick faktiskt kompensation - 300:- presentkort. Är det någon som önskar sig något från Elgiganten i julklapp?


Kommentarer
Postat av: henning

Härligt! Mejlet påminner mycket om ett som jag skickade till Nordea när jag var trött på dem en gång. Antar att det ligger i generna... Jag fick också 300 kronor i kompensation:)

2009-11-13 @ 20:43:43
Postat av: Pratglad

Man blir ju helt MATT av sånt där.... vi hade bättre tur med tretti.se när vi beställde alla vitvaror till nya köket.. men ibland undrar man om det inte handlar om just tur....

2009-11-13 @ 22:23:27
URL: http://pratglad.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0