Vikt

Idag har E blivit godkänd av barnläkaren. När vi var på BB tyckte barnläkaren där inte att han visade tillräcklig muskeltonus, och vi har därför varit på två kontroller hos barnläkarna i Falkenberg, där de också har neurolog. Lite smånerviga blev vi väl när vi hörde att anledningen till att vi skulle gå på kontroller just där var detta med neurologen, men den nervositeten försvann vid första kontrollen då två läkare undersökte honom noggrannt, och ingen av dem såg något avvikande.

 

Idag var det då kontroll nr två, och den inleddes med att läkaren tittade på E:s kurva:

-1kg på en månad! Den kurvan kan vi inte klaga på!

Nej, fast kurva är att ta i - där viktkurvan ska vara i journalen har han ett streck som pekar nästan rakt upp. Fortsätter han i det här tempot når han min skolstartsvikt strax efter ettårsdagen... Nu var jag nog långt ifrån den tyngsta ettagluttaren, det insåg jag inte minst häromkvällen, när V klev upp på vågen. Jag tycker att båda våra flickor är ganska smäckra varelser, men V har jag flera gånger tyckt vara rena spinkisen  - inga byxor är tillräckligt smala för att stanna uppe. Vågen visade emellertid att hon inte har långt kvar innan hon väger lika mycket som jag gjorde i fyran... Slutsatsen blir att jag måsre ha varit ett litet benrangel, så E får väl fortsätta äta. Vi behöver i alla fall inte åka på fler extr läkarkontroller, för hans tonus var SÅ fin idag. Skönt!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Gott att höra!

2009-11-02 @ 15:56:43
Postat av: Otto

Instämmer!

2009-11-02 @ 21:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0