Kläder

Barn växer. Våra barn verkar växa hela tiden. Nu har de definitivt vuxit ur de storlekar som finns i normalprisaffärernas småbarnsavdelning, och för att hitta kläder i rätt storlek drivs man över i något slags tonårsavdelning. Hallå! De är sex år!!! Jag har ingen lust att köpa kläder formade för tonårskroppar till våra små flickor! Jag vill inte skicka dem till skolan i kläder som inte går att leka i! Till saken hör ju att de dessutom klär sig helst i klänning, och klänningar verkar portade helt från dessa "tonårsavdelningar". Ja, förutom festklänningar, med bara axlar och genomskinliga kjolar, och sådana faller bort av andra anledningar.

 

Som tur är finns Gekås. Barnen har visserligen vuxit upp en avdelning även där, men urvalet är betydligt större. När maken var där med barnen i går hittade de både en kjol och en klänning som var riktigt vettiga - alltså helt normala. Där finns också vanliga byxor och vanliga tröjor, men det känns ju roligt om man kan köpa kläder någon mer stans; om inte allt kommer från samma ställe.

 

Bra barnkläder verkar mest säljas via homepartyn. Tidigare år har jag köpt L & V varsin uppsättning från Me & I, så jag hoppas innerligt att någon kompis kan dra ihop ett gäng till party snart, så att de kan få goa byxor och mjuka vardagsklänningar i höst också. Annars blir jag väl tvungen att ha party själv... Det är i alla fall relativt bråttom, för nu är hösten här, och om jag räknar högt har då V typ två par byxor och tre klänningar sammanlagt att variera sig mellan. Det räcker nog inte... Får hon bestämma själv går hon gärna i sommarklänningar hela vintern också, men även om G köpte massor med strumpbyxor igår, och V äntligen börjat gå med på att ha kofta ibland, så känns det inte helt OK. Jag har också allvarligt funderat på att handla tyg och gå till tant R och be snällt... - det har fungerat förr...


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Grattisgrattis!

2009-09-26 @ 21:08:04
URL: http://vsma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0