Försäkringskassan, del 2

Nu är det klart. I förrgår fick maken ett mail där det stod att han skulle få en tusenlapp utbetalad 26/8. Det tyckte han var lite för lite, så han ringde för att fråga när resten av pengarna skulle komma. Först fick han ringa massor av gånger för att överhuvudtaget få plats i kön - det verkar vara det normala, trots "För tillfället har vi hög belastning och det är därför många som ringer till oss"-meddelandet. Sedan fick han prata med en människa som som vanligt inte kunde svara på just någonting. Under det samtalet utnyttjade han en liten felläsning han hade gjort, varpå människan i andra ändan blev irriterad på att hon inte hade fått samma information från handläggarna som de tydligen gav sådana som G, och den irritationen gjorde att maken fick ett direktnummer till en handläggare. HURRA! Under samtalet med handläggaren sa denna:

-Nej men det är ju ett jättegammalt ärende! Jag tar och fixar det med en gång, då.

Vad ska man säga? G har ju ringt MASSOR av gånger för att fråga varför de inte är klara, så inte är det hans fel...

Efter samtalet tog det mindre än ett dygn innan det fanns ett nytt e-postmeddelande i inboxen, med en lite högre utbetalningssumma.

 

Varför kan de inte förbättra sig lite grann i alla fall? Bara liiite, lite skulle göra så enorm skillnad!


Kommentarer
Postat av: Otto

Även jag har gjort försök att komma fram till försäkringskassan idag. Kunde de åtminstone inte säga direkt att det är för hög belastning, så att man slipper knappa sig en bit in i systemet innan man lägger på.

2010-08-30 @ 18:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0