Nu är det klippt!

Både maken och jag är extremt duktiga på en sak: att undvika och skjuta upp telefonerannde. Vi svarar såklart om någon händelsevis ringer till oss, men är det någon vi borde ringa förpassas det så långt bort i komihåget som möjligt. (Varför det är så skulle man säkert kunna göra en hel psykologutredning på, men för min del handlar det ganska mycket om att jag inte vet om personen i andra änden har tid med mig.) Detta har bl.a. medfört att G alltid använt sig av drop-in-tider hos frisören, och jag inte klippt mig alls eller låtit mor min göra jobbet. Det sista alternativet har alltid gett fantastiskt bra resultat, men med åren har det blivit lite komplicerat, för inte sätter man sig i köket och ber att få bli klippt mitt under pågående studentfirande, eller på storfamiljsjulkalaset? Det var helt enkelt enklare när jag bodde hemma.

 

När vi flyttade hit till Falkenberg hittade jag dock något superbt: en frisersalong med webbokning. När man sent en lördagskväll kommer på att man behöver klippa sig behöver man inte skriva upp en kom-ihåg-lapp om att ringa och boka klipptid. Nej, istället klickar man in sig på salongens hemsida, väljer "behandling" och ungefär när man vill komma. Sedan får man ett förslag på tider. Vill man väljer man också frisör, så nu har vi sett till att skaffa en jättetrevlig familjefrisörska vid namn Martina. Ungefär vart annat år klipper hon mig (Jag har tänkt försöka prioritera det lite oftare i framtiden - jag ska ju ändå föreställa vuxen nu, och då ska man nog inte ha superslitet hår.), betydligt oftare klipper hon maken (Han har så smidiga lockar som visar när det är dags.) och i höstas befriade hon L från sin tjocka hårhärva och fixade istället till en kort, lättskött frisyr. I förra veckan hade jag definitivt tröttnat på mitt trasselhår, V ville bli korthårig och makens lockar signalerade. Dessutom var L:s hår i behov av tilljämning, så vi bokade in hela familjen hos Martina. I måndags blev flickorna friserade och igår jag och därefter G. E tyckte att det var ett väldigt trevligt ställe: många tjusiga speglar att prata med sig själv i. Billigt var det inte, men vi är ganska så tjusiga allihop. Eller var i alla fall... I morse konstaterade nämligen maken:

- Ni får snabba er lite med frukosten så att vi kan ta extra tid till kamningen. Själv satt han med oklanderligt hår, men vi tre korthåriga damer var fina exempel på något helt annat. Långt hår har sina fördelar - det trasslar sig ibland, men det kan inte stå helt på ända...


Kommentarer
Postat av: Pratglad

... fnittrar glatt åt G:s kommentar....



och inser samtidigt att just klipptid är en grej jag måste fixa innan antalet resor till jobbstaden minskar drastiskt... klipper mig hos en ekofrissa = himla bra!

2010-01-21 @ 20:38:38
URL: http://pratglad.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0