Bästa vän

Måste bara skriva ner en vackerhet från de senaste dagarna. Flickorna har en lektion i veckan som kallas "Livsviktigt", och innehåller just vad det kallas: prat om verkligt viktiga saker, som ex. bakgrund, framtid, känslor och vänskap. Vid den senaste lektionen handlade det om vad man tycker om på olika sätt (tror jag), och barnen fick då fylla i ett papper med sitt eget namn i mitten. Runt om skulle de sedan skriva favoritperson, favoritmat, favoritmusik etc..

-T skrev mig, och jag skrev T, berättade V hemma vid middagen.

-Vem skrev du då? frågade jag L.

-Du får gissa! svarade hon, och jag gissade på bästisen A men det var inte rätt. Vidare föreslog jag andra kompisar, mig själv, G och lillebror, tant R, mormor... Ingenting var rätt.

-E var närmast, sa G som ledtråd, för han visste redan. Då insåg jag. Jesus, hade det fromma barnet skrivit.

-JA! strålade hon mot mig när jag äntligen gissade rätt. Det är min favoritperson!

Det känns underbart.

 

(Idag hade de fått en liten livsviktigt-läxa. Då fick L problem. Det var nämligen meningen att de skulle intervjua en person om samma saker som de fyllt i om sig själva, gärna favoritpersonen, men som L konstaterade så är det ju svårt att intervjua någon som inte syns... V och T hade redan skrivit nästan exakt samma, så V tänkte intervjua E istället, och stötte på patrull med en gång när han vägrade peka på vilken färg han tyckte bäst om på det papper där V snällt nog målat upp alla färger hon hade pennor till. Hon blev så arg att hon dängde till honom - det tyckte han var jätteroligt och skrattade så han fick hicka. Ja, det är inte lätt, inte!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0