Terminsstart

Jag har alltid älskat skolstarten. Dels gillade jag alltid att få börja skolan igen efter loven, och dels älskar jag sensommar, eller tidig höst. Att få ta på sig strumpor igen efter en lång barfotasommar eller äntligen få användning för en tjockare tröja är njutning för mig - inte för att jag inte gillar sommaren, utan för att jag tycker om kontrasterna, tror jag.

 

Jag gillar skolstarten även i år. Äntligen lite rutiner! Flickorna började skolan för en vecka sedan, och idag började maken arbeta efter semester och kurs, så nu är det väl som det ska vara ett tag framöver - jag och småpojkarna hemma ensamma på dagarna. Det är en ganska spännande tillvaro (Idag t.ex. var E vänligheten själv när han stoppade in en napp i munnen på J och sa: "varsågod". Sekunden efter dängde han en kapsylöppnare i huvudet på honom. Inte lätt att hinna med i svängarna!) som ger utrymme för mycket bakning. Ja, för det går att baka med en tvååring, men annars förstör han mest det jag försöker göra. Mangla går t.ex. inte alls bra. E drar i grejorna på helt fel ställen eller ställer sig så att det blir omöjligt att dra rakt. Går jag till tvättstugan följer han med och flyttar runt på tvätten på mycket ologiska sätt. Sätter jag på dammsugaren stänger han av. Alltså bakar vi. Bröd och kakor, fast mest kakor. Och kanske mest jag som bakar och E som äter. E tycker annars att terminsstart är ganska tråkigt. De första dagarna flickorna gick till skolan stod han och grät i dörren när de gått. Idag nöjde han sig med att stå i pyamas ute och vråla "HEJDAAAA" tills han inte såg dem längre.

 

Jag kommer med största sannolikhet att tröttna något på bakandet, så därför ska jag läsa lite på universitetet. Vi får se om det är rimligt att klara av att ta de poäng jag tänkt, men det skadar ju inte att försöka. Min terminsstart är dock inte riktigt än, så jag får njuta av de andras först.


Kommentarer
Postat av: Emmy

Klart du kommer att fixa att ta poängen, det klarar du galant! Vad roligt att du ska läsa, och behöver du någon gång ett ombyte kan vi byta liv några dagar - jag bakar och är hemma, du kommer till Oslo och sjunger med bebisar samt lyssnar på din brors roliga ordvitsar =)

2011-08-24 @ 23:18:21
URL: http://emmyalgefors.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0