Små och stora projekt

Det stora projektet kök och övrig nedervåning rullar på. Just nu är det frustrerande för mig att inte kunna göra så mycket som jag vill, och fast jag gör allt jag vill verkar den stora magen satsa på att vara kvar ett tag till. På tisdag ska köket mätas, så då hoppas vi att allt är färdigt, så att man inte behöver känna att det ska göras en massa fler saker innan det nya köket kommer. Det är egentligen två saker kvar: golvet och kickspacen. Det första ligger i sina lådor och väntar bara på att läggas, så det försöker vi nog göra imorgon kväll - en bit i alla fall, så att det går att mäta takhöjd utan att behöva gissa eller räkna ut vad det borde bli. Den andra finns numera i alla fall i vårt hus, men än så länge bara i källaren, och vi har inte fått klart med någon rörmokare om installation av den. Det kan säkert lösa sig, men det är alltid segt med det man inte vet!

 

Egentligen skulle vi lagt golv igår, men det kom ett annat projekt i vägen - gossen E rymmer. Ett staket är därmed helt nödvändigt! Efter lite rekande, först halvslött och i slutet av veckan väldigt aktivt, bestämde vi oss för ett staket med färdiga sektioner som inte skulle sno hela köksbudgeten, gå att få till hyfsat snyggt och hålla barnet inom det. Vi tyckte att vi hade en ordentlig inköpslista med oss när vi i fredags eftermiddag begav oss till bygghandeln för att handla. Tyvärr hade vi tidspress - G slutade jobbet strax före 17, och släpet vi fick låna i affären skulle vara tillbaka senast 18.45. Tid går snabbt när man ska tänka, lasta, betala och fästa, så naturligtvis hade vi inte lyckats få med allt vi behövde hem. Lördagsförmiddagen gick därmed till ännu en inköpsrunda, och sedan började regnet vräka ner. Ytterligare en runda gjorde oss mindre beroende av elverktyg, och därmed kunde vi äntligen sätta igång, men istället för att ha hunnit med den stora biten vi hade tänkt är det nu enbart staketat en liten, liten bit där E bara rymt en gång. Lär bli veckans kvällsjobb att fixa resten.

 

Ett projekt har jag lagt ner - jag hade tänkt göra antagningsprov till kantorsutbildning, men då jag fortfarande är så väldigt tjock, fet och allmänt gravid, känns det inte rimligt att fixa det på fredag, oavsett om jag är på BB då eller inte. Det får bli nästa år istället.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0