Om jag var rik...

...skulle jag

  • aldrig köpa vakumförpackad ost.
  • köpa städning varje vecka.
  • gå på restaurang så snart jag kände för det.
  • prenumerera på många roliga tidningar.
  • skaffa abonnemang på konserthuset eller något liknande.
  • anlita hantverkare till alla projekt ambitiösare än tavelupphängning.

Lite trams, och lite allvar, för jag är ju rik. Jag menar, det finns ju en hel mängd val som jag redan gör just för att jag har råd. Vi är inte snåla, och inte heller särskilt sparsamma, men jag tror att vi är ganska duktiga på att prioritera, och i den prioriteringen kommer ex. bra mat före städhjälp. Men ibland, vissa fredagseftermiddagar typ, kan jag ändå tänka: Om man skulle börja köpa billighetsmärkena i mataffären igen skulle vi tjäna multum, och då kanske man slapp gå och irritera sig på den där vedervärdiga städningen som väl måste göras åtmonstone någon gång ibland...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0