Tidsbrist, kanske

Just nu går bloggandet på sparlåga. Det handlar definitivt inte om brist på skrividéer, och kanske egentligen inte om tidsbrist heller, utan kanske mer om något slags mental trötthet som tar sig uttryck i total orkeslöshet på kvällarna. Jag känner helt enkelt inte för att skriva just nu - men det kommer jag att göra så småningom, det är jag helt övertygad om. Hade jag haft mer ork för någon vecka sedan hade jag i alla fall skrivit ett långt upprört inlägg till om detta med barnomsorg, för hur märkligt är det väl inte att man konstaterar problem med för stora barngrupper i barnomsorgen utan att med ett ord beröra att ett sätt att lösa det kunde vara att sluta sprida att alla barn behöver förskola från ett års ålder?

 

Jag skulle också kunna skriva lite om min mage - igår var jag på aurorasamtal på förlossningen i V för att prata igenom E:s ganska dramatiska födelse, och i den mån det går förbereda den kommande förhoppningsvis något lättare förlossningen. Det kändes bra - de uppmanade mig att komma tidigare den här gången, om jag behöver hjälp med att sova, och jag tror att jag sover bättre bara av vetskapen att jag kan få hjälp om jag inte kan själv när, eller om, jag får en massa förvärkar nattetid. Allt är i alla fall fantastiskt bra, så bra att jag ibland är orolig för att jag mår så bra. Ingen klåda, ingen halsbränna, bara kramp vissa natter, inte hälften så många sammandragningar, och dubbelt så rörlig som de andra gångerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0