J pratar på...

Jag hjälpte J att klä på sig kläder i morse - ett ganska ansenligt projekt, eftersom han helst sköter hela proceduren själv. När det var dags för strumpor överlät jag det till honom och gick själv in i badrummet. Strax hörde jag honom utanför:
-Dom här en snyggare!
När jag kom ut hade han varit i sin garderob och plockat fram ett par av V:s gamla, till handledsvärmare avklippta, strumpor (Hur de hamnat i J:s garderob är snudd på ett vardagsmysterium, men jag tror att lösningen på det heter G, och han har det inte lätt när det gäller strumpsortering - sist gav han upp och lät den kvinnliga delen av familjen själva plocka ur den rena tvätten.), vilka han nu satt och trädde på sina lagom tjocka ben. Mycket gulligt. Jag menade dock att han behövde ha något på fötterna också, och han gick faktiskt snällt till garderoben igen, och denna gång återkom han med ett par av sina egna, riktiga strumpor, vilka han sedan faktiskt också fick på sig helt riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0