Då var det dags igen...

E börjar bli stor, men kanske är det inte fullt så bråttom som han själv tror med att få ordning på saker och ting. Idag vid kvällsmaten vände han sig med mycket bekymrad min mot mig och sa:
-Mamma, kan du ringa alla mina dagiskompisar och fråga vem som kan gifta sig med mig när jag blir vuxen?
Jag försäkrade honom att det inte var bråttom med den saken, och L hjälpte till:
-Jag har ju inte ens varit ihop med någon än.

Då kunde jag inte låta bli att berätta för de andra om när jag höll på att falla ihop i en skrattande hög på förskolegolvet häromdagen - E var på väg till mig ut från något av rummen och någon av hans kompisar frågade honom om han och en av tjejerna hade pussats. Då svarade gossen:
-Nä, hon har ihopa de med någon annan nu.

Ihopa, alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0