I en fyraårings värld

Veckohandling på ICA, och den frimodige gossen flanerar omkring, ibland bredvid mig, ibland någon helt annanstans. Vid mjölkkylarna möter vi en pappa med hans gissningsvis ungefär fyraårige son. Gossarna ser varandra, och E säger:
-Hemma hos mig kan man titta på Hjärnkontoret på tisdagar!
Den andre gossens ögon börjar lysa, och han säger med ett leende:
-Det kan man hos mig också! 
Även E ler, och handlingen fortsätter. 
 
Tisdagar är, sedan E upptäckte Hjärnkontoret, veckans viktigaste dag. I söndags när jag väckte honom frågade han vilken dag det var, och tjöt sedan glatt:
-JAAA, bara måndag och sedan är det tisdag!!!
Jag är tacksam över att han snöat in på ett såpass intelligent program. Han lär sig ju faktiskt saker! Dessutom gör Hjärnkontoret att maken och jag kan gå iväg till kören utan det minsta lilla gny när vi går hemifrån. Hjärnkontoret är strået vassare än föräldrar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0