Hurra!

Vi vinner aldrig. Eller, det händer att vi vinner, men det är inte ofta, och sällan något roligt. L vann t.ex. en stålmannentavla på förra lettlandsaftonen, och det var ju inte särskilt kul - fast hon var nöjd och glad. Själv vann jag inte ett smack. I söndags var det tomtepromenad. Då vann vi inte heller något, för fam. F vann nästan allt som gick att vinna. Kanske är det så att man vinner ibland, och då vinner man mycket, för för två år sedan vann jag storvinsten på 1000:-, och då vann vi också typ sex julstjärnor och ett uno-spel. Det är ju bara trist däremellan...

 

Internet har gett upphov till en mängd nya meningslösa lotterier. De verkar inte vara meningsfulla i något annat syfte än att skapa reklam, i alla fall, och vinner gör jag inte där heller. Inte för att jag tävlar så ofta, men ibland, när det är gratis och jag redan lämnat min e-postadress, eller har chans att vinna något riktigt skojigt, och då brukar jag ändå inte vinna. Nu är det julkalendrar på var och varannan internetsida, ex. på barnsemester.se, där jag är medlem. Häromdagen gick jag in och deltog i julkalendertävlingen, och tro det eller ej - jag har vunnit! Det skojigaste är att jag inte vunnit ett vykort, rabatt om jag bokar en megasuperdyr resa eller något annat meningslöst; nej, jag har vunnit en halvårsprenumeration på den nya serietidningen för barn, Tivoli. Kul!

 

Det är väl ingen idé att delta i några fler tävlingar på några år nu då, eftersom jag vunnit. Eller, kanske har jag just börjat få tur? Bäst att fortsätta, för man vet ju aldrig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0