Några rubriker

Efter flera dagars datafasta har jag ett stort lager av saker att skriva om; frågan är bara var jag ska börja.

 

Kanske med ämnet "Julklappar"? Dem tycker jag nämligen mycket om, och skulle kunna skriva mycket om - alltså inte bara just dem jag fick i år, utan över huvud taget. Presenter är kul, både att ge och att få.

 

Eller skulle man skriva några rader om E:s framgångar? Han vänder sig åt båda håll och har precis, med hjälp av två vändningar förflyttat sig en bra bit ut på mattan istället för att ligga kvar på filten.

 

Eller några rader om familjesammankomster under juldagarna? Liksom lite dagbok, för att berätta om goda kalkoner och trevligt umgänge, sång och tal, fantastisk fruktkaka och andra minnesvärda saker?

 

Jag skulle också kunna skriva ett helt inlägg om datorer. Vår mac fyller snart sex år och lever fint, men makens två år yngre bärbara pc lider av ett flertal irriterande ålderskrämpor. De ger faktiskt upphov till ett och annat skratt mellan frustrationsutbrotten.

 

Lilla D är också värd några rader - jag har blivit faster till den allra gosigaste flicka man kan tänka sig. Söt är hon också, och så stor att E får jobba på för att hålla undan...

 

Ytterligare ämnesförslag:

Konsten att vaccinera sig, eller inte

Kök

Laglighet

Fotbollsspel

Mat - eller inte

Snö och annat väder

 

Vi får väl se om inspirationen rinner till någon dag när E sover och maten är lagad, tvätten tvättad och nedervåningen dammsugen.


Kommentarer
Postat av: Morzan

Skynda dej att laga mat och tvätta och dammsuga!!!

2009-12-28 @ 20:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0