Seg dag

G är på konfirmandläger hela helgen, och vi här hemma kan inte ta oss någonstans, eftersom låneskrället bara är tvåsitsigt. Trist. Nu har det i och för sig varit underbart väder hela dagen, så det hade varit perfekt att ha klippt lite äppelträdsskott. Istället har jag varit inne i princip hela dagen.

Igår kväll somnade jag i soffan 21.30, eller det var då jag vaknade till. Insåg att det inte var någon större idé att sitta kvar, så jag gick och la mig ordenligt. Några timmar senare vaknade jag igen, och hade då en täppt och rinnande näsa som omöjliggjorde omsomnande. Så drygt att ligga vaken! Till slut måste jag ju ha somnat, för jag vaknade igen när V kom upp strax efter sju. Då kändes huvudet stort och ont, och så har det varit resten av dagen. Med hjälp av alvedon har jag i alla fall lyckats hålla ställningarna, och jag har nog ingen feber, så jag vet inte om jag räknas som sjuk... Segt är det i alla fall!

Dagens värsta händelse var när barnen glada traskade iväg till tant R med en födelsedagsfikainbjudan, och kom hem snyftandes för att de sett att kompisen H hade kalas. Mitt dåliga samvete slog till direkt! Hans mamma ringde ju i början av veckan och bjöd in dem, men eftersom vi egentligen, om vi haft en vettig bil, skulle varit borta hela dagen sa jag att att de inte kunde komma. Sedan glömde jag totalt bort det. Jag skulle naturligtvis ha ringt och sagt att vi inte skulle iväg, så att barnen kunde fått gå! Nu blev de ganska muntra ganska snabbt med hjälp av lite extra lördagsgodis - istället för den obligatoriska kalaspåsen. Sedan pratade vi med kompisen M:s mamma och bestämde lek på torsdag, och så var barnens humör räddat.

Nu sitter båda i plurret och gör sig rena och fina inför melodifestivalen. Får se om det är några klänningar som får godkänt ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0