Snö, nysande tv och projektorer

Vädret är underbart! Det snöar lite lagom mest hela tiden, och så några lagom många minusgrader. Kunde inte vara bättre! Synd bara att vår tomts enda backe slutar på vägen. Förra gången det var snö var det kramsnö, så då löste det sig med ett gäng stora snöbollar som gräns mellan backen och vägen. Tyvärr har de smält bort till ett lagom högt gupp nu... Den här veckan har barnen istället löst stjärtlappsåkandet med att parkera mig som trafikvakt på vägen. Det fungerar jättebra... några minuter. Sedan börjar jag frysa om tårna, och så om fingrarna, och sedan har jag inte lust att vara ute längre. Lite åkt blir det i alla fall, och är snön kvar i morgon så lovar jag att vi ska traska bort till den riktiga pulkabacken.

I går kväll nös våran tv. Det var så barnen tyckte att det lät, i alla fall. Jag tyckte mer att det var ett fräsande ljud som kom när jag satte på den åt dem för kvällens filmstund. Det gick i alla fall utmärkt att titta på "Lotta flyttar hemifrån", och sedan var det läggdags för barnens del. Någon timme senare gick jag också  och la mig, för förra natten sov jag nästan ingenting (Alldeles för många smågrejer att grubbla över!). Maken tyckte att det var väl tidigt, och tänkte därför sätta på en film. Jag hörde hur han pysslade på i TV-rummet, och sedan:
-Vad är det som har hänt?! och ett stort gapskratt. Det visade sig att allt var blått. Till och med myrornas krig hade bytt färg. Fräsandet var nog helt enkelt ett tecken på att TV:n inte är helt frisk!

I vanliga fall är det jag som driver på nyinförskaffande av prylar. Maken är uppväxt med lagande och sparande föräldrar, och det har nog satt vissa goda spår hos honom. Men den här gången var det jag som föreslog att den kanske gick att laga, och maken som nästan fnös åt det:
-Var den inte väldigt billig? Vi har ju ändå pratat om det där med hemmabio.
Den senaste veckan har G ägnat helt åt storbildsprojektorer. Han ska köpa en till till kyrkan, och har därför lusläst internetsidor för att hitta bästa möjliga för minsta summan pengar. Lika bra att köpa till oss också, verkar han tycka. Vi får väl se... Jag har inte helt dömt ut tv:n - den är trots allt bara tre år gammal, även om den var billig. Den gamla tv:n var ju typ 15 år när vi slängde den! Kanske är det bara lite vila som behövs?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0