Arv, eksem m.m.

Igår var det poliskontroll på väg hem från jobbet. Jag slapp stanna för att blåsa, kanske enbart tack vare att den de höll på att stanna före mig smet. Poliserna var i full färd med att lotsa in honom på en liten parkering, och viftade samtidigt åt mig att jag kunde köra. När jag var precis parallellt med den andra bilisten gasade han järnet och försvann framför mig. Poliserna skrek...

Nå, det var inte alls det jag tänkt skriva, utan bara det att jag insåg att jag ärvt min fars dåliga egenskap att allt som oftast köra iväg med bilen utan plånbok. Jag minns ett antal gånger när jag frågade om vi inte skulle tanka, eftersom bensinmätaren visade rött, och svaret blev:
-Nej, jag har inte med mig någon plånbok.
Jag glömmer plånboken för att jag byter väska. På måndagar har jag oftast glömt att flytta över den från handväskan jag ibland använt under helgen, och kör jag iväg utan att syftet är att handla på helgen glömmer jag oftast både handväska och plånbok. Däremot skulle jag aldrig riskera att inte kunna tanka. Båda bilarna är preparerade med bensinkort på smarta ställen. Nu hade det inte gjort något om jag blivit stoppad den här gången, för jag hade faktiskt plånboken, och därmed körkortet, med.

Mina döttrar har ärvt flera dåliga saker av mig. Senaste upptäckten är eksem. Någon vecka före jul klagade L på att hon hade svårt att gå, och det visade sig att knävecken var alldeles såriga av eksem - inte konstigt att det gjorde ont. Sedan dess har vi, för att vara oss, varit riktigt flitiga och smort i princip varje kväll med receptfri kortisonsalva. Det har dock inte hjälpt särskilt mycket, och dessutom har eksemet dykt upp i alla veck, och L är ju inte världens magraste lilla tös. Idag hade vi i alla fall fått en tid på vårdcentralen, och den snälle doktorn skrev ut salva och mjukgörande till henne. Trehundra spänn gick det på, men förhoppningsvis hjälper det.

Kommentarer
Postat av: Otto

Tog polisen upp jakten? Eller du kanske?

2009-01-24 @ 19:42:07
Postat av: morzan

Kära Ni, vad tråkigt med eksemet. Precis sådär hade ju jag det som barn och Maja, också. Arvid får också diverse fläckar nu vintertid. Det är väl för att vi är så alltigenom torra i vårt släkte.

En annan tråkig sak är att tant Annie har dött, fast det kanske ni visste. Begravningen ska vara den 4 febr.

2009-01-24 @ 19:52:48
Postat av: Storasyrran

Jag följde efter tills han stannade på en mack.

2009-01-24 @ 21:12:01
URL: http://storasyrrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0