Nya tag

Så var man igång med jobbet igen. Fast det var snudd på att jag kom dig idag - snöblask hela kvällen igår, och sedan lite lagom många minusgrader i natt: vägen bestod av olika höga frusna moddsträngar som det gällde att hålla rak linje mellan. Jag var helt slut när jag kom fram, och det tog väsentligt mycket längre tid att köra än vanligt. När jag körde hem åkte jag i alla fall åt rätt håll - i motsatt riktning stod en stor tankbil på tvärs och blockerade hela den sidan av vägen med låååånga köer efter sig och ingen bärgningsbil i sikte...

Igår var jag synnerligen osugen på att jobba, men idag kändes det helt OK, eller till och med riktigt roligt. Jag undrar dock hur jag ska stå ut i åtminstone 30 år till - när jag beklagade mig igår konstaterade maken att jag nog blir en sådan där hoppjerka som aldrig stannar länge på samma ställe. Det är roligast i början! Jag hoppas att det känns annorlunda när jag förhoppningsvis får fast jobb någon gång; då kanske man kan satsa lite på ett annat sätt, och också ha större chans att förändra och påverka. Inte för att jag är särskilt tystlåten när det gäller möjliga förändringar nu, men... Egentligen handlar det nog mest om att jag inte har lust att jobba heltid - åtminstone inte med en och samma sak. Jag skulle nog helst ha en tre, fyra eller i alla fall två olika jobb. Då inbillar jag mig att något alltid skulle vara roligt.

Barnen var nöjda och glada över att äntligen få gå till dagis i alla fall. De kom uppstudsandes 06.10, trots att vi bestämt att de skulle få börja med en sovmorgon. För en gångs skull lydde de sin mor och gick och la sig en stund igen - V somnade t.o.m. om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0