Lördag

Underbart med en helt ledig dag! Programmet för mig och flickorna var bestämt sedan länge, men det har ändå känts avslappnat skönt hela dagen.

Vi skippade barnkalas i år - jag är inte överdrivet förtjust i sådana tillställningar över huvud taget, och när dessutom hela våren fylls av det ena prinsessigare än det andra känns det väl häftigt. Barnens kompisar fyller nämligen utan undantag år under våren. Mitten av februari, sedan de själva, mitten av mars, slutet av april, slutet av maj, juni... Barnkalas stup i kvarten! I år kom vi därför överens med februariflickans föräldrar om att skippa kalasandet. Istället bokade vi in dagens datum för en tur till busfabriken med alla tre och oss två mammor.  Lysande! Nog för att jag avskyr det stället också, men hellre tre timmar där än två timmar hemma med tio vrålande barn.

Det blev fantastiskt lyckat. Flickorna lekte, studsade, cyklade, sprang och var inte stilla många minuter på de tre timmarna. Inte skadade någon sig heller.

Medan vi var borta och efter att vi kom hem också har G roat sig med att klippa häckar. Sopbilen har nämligen klagat på att häckarna inkräktar på den vägyta som den behöver. Sorgligt, men det blir nog bra ändå. Vi kommer att se ut bättre, men förhoppningsvis kan folk fortfarande inte se oss så bra... Jag tycker att de kunde byta tillbaka till de gamla sopbilarna, för de var mindre!

I går kväll dippade vi frukt i choklad som fredagsmys, idag får det bli något onyttigare till melodifestivalen. Jag försöker förbereda V på att Molly kanske inte vinner, men jag befarar att vi får trösta henne halva natten om det händer - hon vägrar inse att alla kanske inte tycker som hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0