Väder, vind och livet i allmänhet

Så skönt det är med lite vår! För en gångs skull stämde också väderprognoserna en tisdag - på tisdagar har vi ett långt utepass i skolan, och alltför många gånger har vi planerat för något som sedan blir omöjligt att genomföra för att vägen förvandlas till lervälling, eller ängen till sjö. Idag var det i alla fall sol! Något som dock gått mig förbi var vindstyrkorna. Efter en snabb språngmarsch till matsalen insåg jag att den planerade aktiviteten skulle bli helt ogenomförbar - man kan inte ha sifferlappar i skogen när sanden flyger rakt i ögonen på en på skolgården! Det blev bra i alla fall.

Annars är det tungt just nu. Jobbigt att G är på kurs och inte alls hemma, jobbigt att krångla på förskolan och jobbigt att man aldrig hinner med det man ska på jobbet. Jag tänker hela tiden "bara den dagen har passerat" eller "sedan efter det där, då kommer vi hinna", men det blir ALDRIG så.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Inte roligt att läsa att det är så stressigt. Jag ser i alla fall fram emot att få ägna lördagen åt L och V.

2009-03-18 @ 19:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0