Problem

Jag har problem. Synnerliga i-landsproblem, men ändå problem.

 

Först försvann mobiltelefonen. Det var i lördags när vi åkte till mor och far som jag, sittandes i bilen, p.g.a. dåligt batteri stängde av den och la den i min högra jackficka. Där är den inte. Den är inte heller i bilen, inte i handväskan och inte i vår förut belamrade hall (nu är den städad eftersom jag är grundlig när jag letar). Jag begriper det inte! Problemet är  dock inte att den är borta, för jag är relativt övertygad om att den kommer fram igen och jag är i vanliga fall inte särskilt beroende av den. Nej, problemet är att tvättmaskinen ska komma, och när den kommer ska vi få meddelande om påmin mobil. Jag tror att jag lyckats lösa detta problem genom att maila företaget och ge dem makens mobilnummer istället, men jag har ännu inte fått någon bekräftelse på att de läst mitt meddelande. Jag får väl ringa istället.

 

Mitt andra problem rör klockan. Den står nämligen still. Sannolikt räcker det att byta batteri, och det kan jag nog få gjort i eftermiddag. Tills dess får jag lita till köksklockan och datorn, men detta gör mig stressad. Mest problematiskt var det i natt - jag har ingen aning om hur många timmar vare sig jag eller sonen sovit! Klockan är jag , till skillnad från mobilen, tämligen beroende av. Jag trivs bäst när jag vet hur mycket tid jag har på mig. När man inte behöver passa en enda tid är det underbart att vara klocklös, men sådan tur har jag inte.

 

Ett riktigt problem är kanske att vår lille gosse inte sover så gärna - om han inte blir buren, för då kan han sova riktigt länge. Vi står ut än så länge, men snart måste han lära sig, annars kommer här bryta ut krig p.g.a. sömnbrist. När man är så där grötig i hjärnan är det svårt att vara hänsynsfull, resonabel och diplomatisk, men vi får väl utfärda något slags undantagstillstånd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0