Katastrofhjälp

Båda tjejerna har blivit väldigt intresserade av tidningsrubriker. Tidigare var det bara vädersidan som fångade deras intresse, men nu läser de både det ena och det andra över axeln på mig, och sedan kommer frågorna.

-Varför gjorde han så?

-Vad betyder "sätta punkt"?

-Hade de vatten innan jordbävningarna?

 

Just Haiti har vi pratat rätt mycket om, och idag blev det en vända till. Sedan sa L att om människorna där bad till Gud så kunde han fixa allt till dem. Jag är inte särskilt pratsugen när jag läser tidningen, så jag svarade nog bara något kort. Hon fortsatte:

-Om de inte gör det så kan ju jag be åt dem. Det ska jag göra.

Så självklart! Så gott att höra vilken tillförsikt hon visar. Det är inte lätt för en sex-åring att hjälpa haitierna med återuppbyggnaden, men be, det kan man ju göra hur liten, gammal, rik eller fattig man än är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0