Födelsedagsdags

Förra året skrev jag i bloggen att jag i fortsättningen skulle komma ihåg att februari är en kort månad. Det fungerade! D.v.s. i år köpte vi födelsedagspresenter till tjejerna före dagen före, ja, t.o.m. mer än en vecka i förväg. Problemet med att vara ute i så god tid är att deras önskningar hinner ändra sig en, två och sjutton gånger tills det väl är dags för uppvaktning. Vi satsade därför på säkra kort - sådant de glömt bort att de önskar sig för att vi har vinter (sparkcyklar) och sådant som återkommit på många önskelistor (en orange ploj-mask för 24.95 till L och en lavalampa till V). Det gick hem, men bäst av alla årets presenter var ändå något de inte alls önskat sig. En av deras många morbröder lyckades hitta helt rätt nisch: instrument. V fick ett munspel som hon spelat på i stort sett hela tiden sedan hon fick det. L fick en fräsig men svårspelad blockflöjt, med vilken hon gungar fram i huset spelandes mer eller mindre entoniga varianter av alla sånger hon kan. Med dessa tjusiga gåvor tror jag att E jobbade sig upp på morbrorfavoritlistan, kanske ända in i finrummet (denna gång blev han, tillsammans med G & mig, mina föräldrar och ett par syskon, placerad i köket på kalaset...).

 

Om firandet kan skrivas betydligt mer, men nu är det snart hämtningsdags på skolan, så det får bli en annan gång.


Kommentarer
Postat av: Elias

Kul att instrumenten blev så uppskattade. Så får ni kanske ännu mer liv i huset :-)

2010-03-09 @ 22:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0