Sjukt

Här är inte friskt alls. Maken häller i sig Riga-balsam på kvällarna, och verkar än så länge vara den som klarat sig bäst. Tjejerna blir långsamt bättre, men man undrar ju hur mycket snor som kan produceras. Nå, de håller sig upprätta i alla fall.

 

E sov nästan hela natten till igår. Det var underbart på alla sätt utom ett - mitt ena bröst värkte hela dagen igår, och gör så fortfarande, trots att barnet kniper igen sin lilla söta mun och vägrar äta annat än bröstmjölk. Igår eftermiddag fick jag feber, men på kvällen kände jag mig hyfsat pigg igen, så jag trodde jag skulle vara fit for fight idag. Att vara sjuk mer än ett par timmar är nämligen sällsynt i min värld. Senast det hände var på folkhögskolan för mer än tio år sedan. Då var jag sängliggande ett helt dygn. Nu är jag i och för sig inte helt sängliggande - särskilt inte under natten som gick. Då var E nämligen vaken. Förmodligen var han hungrig, men han ville ändå inte äta något mer än på mig, och på det blev han inte tillräckligt mätt. Till slut somnade han på mage i sin säng med nallarna över huvudet - kanske en ny, vinnande stil. Min näsa känns ett par storlekar större än vanligt, och det är tur att vi har ett stort lager pappersnäsdukar hemma. Jag är dock inte helt nedslagen, utan tror nog att det om några timmar kommer att kännas riktigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0