Sjukt.

Jag vill inte klaga! Nej, vi klarade oss ju faktiskt helt och hållet från denna sjuka både 2009 och 2010, och det är bara om man räknar ett dygns karantän som 2008 var ett sjukt år. Ändå: usch och fy för magsjuka! Denna gång vet jag inte varifrån vi hämtat den, men efter att ha förberett en synnerligen smaskig apelsinfromage (som jag inte riktigt vet om man vågar äta... - jag har smakat, men ingen annan) la sig L tvärs över en stol med en hink nedanför och mådde illa. V fick trava själv till kyrkan, och när hon kom hem låg systern utslagen efter ett antal magtömningar. Nu är det alltså karantän som gäller. G hålls isolerad med egen toa och egna rum (nja, vi vistas av och till i samma utrymmen) och får använda all handsprit vi har kvar, i hopp om att han ska kunna jobba imorgon. L & V har fått ställa in sig på åtminstone två dagar hemma från skolan med mig, men har vi otur blir vi väl sjuka en i taget, och då kan det ju ta hela veckan innan man får träffa något folk! Låt oss hoppas på ett snabbt förlopp, och sedan minst tre friska år igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0