En bra vecka

Det är bara onsdag, men jag är rädd att möjligheten att göra detta inlägg försvinner om jag väntar längre: Det här är en jättebra vecka!

  • L & V har inte rykt ihop en enda gång sedan i helgen. Det måste vara något slags rekord.
  • E har somnat i sin egen säng före åtta alla tre kvällarna. Definitivt rekord sedan han bytte från spjälsäng till vanlig, urpromenerbar.
  • Flickorna har gjort läxorna utan påminnelse, utan tjat och dessutom ordentligare än någonsin (bortsett kanske från första veckan).
  • Jag har kunnat öva cello, och på tal om övning har flickorna skött även den biten utan krångel.
  • Inga jobbiga samtal från skolan än så länge...
  • Jag har inte kraschat några glas (förra veckan lyckades jag ha sönder två stycken, och dessutom ett veckan dessförinnan).
  • G börjar återfå något slags normal arbetssituation.

Tur att det finns diverse företeelser som gör att man vet att vi faktiskt är samma gamla personer i den här slarvfamiljen, som ex. strykberget, playmoborgens alla smådelar i en stor driva på flickornas rum eller den nattliga terrorn från unge herr E. Annars kunde man ju tro att någon hade trollat och bytt lite folk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0