Listor

Jag gillar listor. Som barn hörde det till en av mina favoritsysselsättningar att skriva listor: finaste namnen, finaste hundraserna, fulaste diton, bästa böckerna, önske-böcker...

 

Igår slog det mig, igen, hur mycket mindre stressig vardagen blir om jag bara sätter mina måsten på pränt. Det bebövs ingen rangordning, de behöver bara stå på en rad så att de inte behöver ta plats i det överfulla huvudet. Desutom känns det alltid så skönt att stryka över saker som är avklarade.

 

Den lista jag påbörjade igår ser nu ut så här:

  • köpa anslagstavla
  • krokar e.dyl. till L&V
  • vinterdäck till lilla bilen
  • köpa "remsa" (till alla skarvar mellan skivorna på väggen i matrummet)
  • ändra E:s tandläkartid
  • beställa hit elektriker
  • föräldrapenning resten av året
  • fixa besiktningstid stora bilen
  • beställa gratis inför-besiktningskoll

Dessutom är däcken på gång, men regel ett för att listans avstressande funktion ska verka: Inte stryka något som inte är helt klart.

 

Om det är fler än jag som gillar listor rekommemderar jag varmt en fantastisk bilderbok: Lennarts listor. Om ni inte gillar listor kan ni läsa den ändå, för att skapa lite förståelse för sådana människor som jag och L. Vi trivs när man vet.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag gillar också Lennarts och mina egna listor!

2011-11-04 @ 20:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0