Tacksamhet

Jag kan ofta känna mig synnerligen misslyckad som förälder, när jag tycker att det verkar som att barnen inte tagit åt sig just något jag sagt. På julafton påmindes jag dock om något som vi faktiskt lyckats med: våra barn är väldigt tacksamma. De blir glada när de får saker, även om det inte är dyra saker, även om det inte var det som stod högst på önskelistan, och även om det inte ger dem några statuspoäng bland kompisarna att ha fått just den saken. Det tycker jag är bra! Jag njuter av att höra dem säga "ÅH, tack!!!" och av att det inte kommer något "Varför fick jag inte...?" - för det tror jag aldrig att de sagt. Nästa gång jag irriterar mig på att V bara svarar "Nej" när jag ber henne göra något eller när L sitter och dissikerar maten ska jag tänka på det. De är i alla fall tacksamma.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0