Söndag

Det har varit en fantastisk dag, utan att något särskilt hänt. Bara en vanlig söndag, och ändå "den bästa söndagen på jättelänge", enligt L. Att det varit det har minst tre anledningar:

1. Bacon och äggröra till frukost. Efter att hon och hennes far delat på innehållet i kastrullen skrapade hon lyckligt ihop nästan en hel matsked till med äggröra: "Det är ju så gott!"

2. Småyoghurtar till samma frukost. När V och jag handlade i lördags gick jag med på att köpa sådana - det händer nog ungefär en gång om året, men så ofta kan det inte skada att vara lite överdrivet snäll...

3. Två kompisar här på eftermiddagen. Först ringde kompis 1 och frågade om hon fick komma - G sa ja, och meddelade tösungarna att de skulle få besök. Jubel. En liten stund efter att kompis ett anlänt ringde kompis två, och eftersom tre sällan fungerar bra sa jag raskt ja till en fjärde åttaåring, och hojtade in till flickorna att kompis två var på väg. Större jubel. De höll sams: byggde mur för säkrare pulkaåkning, åkte sönder den, gick in och åt frukt och lyckades sedan jobba ihop en liten teaterföreställning - med slut. Helt sanslöst, något liknande har nog aldrig hänt.

 

Jag tycker också att det har varit en bra dag på många sätt. Att efter en skön och lång frukost få åka tillsammans till kyrkan allihopa, få höra en god predikan i en helt vanlig gudstjänst med fin musik och sedan komma hem och bara vara... Det blev en liten promenad i det underbara vädret, och annars bara allmänt lugn. Gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0