Nycklar

Idag har vi haft en hysterisk eftermiddag. När jag kommit hem och vi hunnit prata lite om dagen så långt, bestämde sig G för att åka och hämta våra nya hallmöbler som kommit till möbelaffären. V skulle åka med. När de ändå åkte skulle de också köpa mer smör, för det vi hade räckte inte helt till de 90 bullar G satt igång att baka. Båda stod i hallen med skor och jacka på, G skulle bara hämta bilnyckeln. Det var bara att det inte fanns. Inte i nyckelskåpet, inte på skrivbordet, inte på nattduksbordet, inte i några byxfickor, inte någonstans. G letade, jag letatade och V letade. Så småningom ringde klockan som talade om att degen jäst färdigt, så V fick sätta igång med baket medan vi fortsatte att leta. Ytterligare en stund senare konstaterade jag att det definitivt var matdags, så jag gjorde mat samtidigt som jag hjälpte V att göra färdigt bullarna, och G fortsatte leta. -Har du haft bilnyckeln, frågade vi E. -Ja, sa han ibland, en gång med fortsättningen "jag kastade den ute", en gång med fortsättningen "i fickan". Andra gånger sa han nej. G kom på att han tidigare idag sagt att han stängt av sin traktor, så V for ut och kollade om han möjligen kunde lagt nyckeln under motorhuven på traktorn. Nej, den var inte där heller. -Har du tagit bilnyckeln, frågade vi J, men han kunde ju inte direkt svara. Maten var klar vid sextiden - då hade letandet pågått i två timmar. Vi satte oss och åt, och försökte avhålla oss från nyckelprat, och jag konstaterade att vi fick be Gud att han skulle hjälpa oss att hitta den, men att vi bara för det inte kunde sitta och vänta på att den skulle dimpa ner framför ögonen på oss. Efter maten gick G ut till garaget och letade, men där fanns inte heller någon nyckel. Jag började känna mig smått frustrerad över att Gud inte hjälpte oss, och fundera på varför vi inte hittade nyckeln. När vi hade totalt slut på alla logiska idéer bestämde jag mig för att städa E:s rum. Jag plockade lego och plockade bilar, och så låg den bara där, bilnyckeln. Tjoho!! Tre timmar tog det, inga möbler blev hämtade och bullarna fick bakas på bregott. Varför tog vi bara inte den andra bilnyckeln? Jo, först började det stå "Card not detected" när man satte in nyckelkortet i bilen, så den gick liksom bara att låsa upp med, och köra typ var tredje eller fjärde gång man försökte. Sedan försvann den, eftersom vi aldrig använde den. Jag föreslog att G skulle leta efter den istället för efter den fungerande nyckeln, för när han letade efter en annan grej en gång hittade han en nyckel som E petat in på ett knäppt ställe och som vi absolut inte kunnat hitta, och idag när vi letade bilnyckel hittade han en datormojäng som varit försvunnen sedan i januari. Skrivbordet blev städat också, så helt misslyckad var kanske inte eftermiddagen. Nu är den stora frågan bara om det var E eller J som varit framme...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0