Fler inköp

Idag har V och jag varit på en egen liten runda. När vår kära tant R dog blev det ett plötsligt stopp för syendet V höll på med hos henne. Jag är verkligen ingen stjärna när det handlar om sådant. Däremot har jag vilja, och med hjälp av den har jag ju lyckats sy somligt som faktiskt varit riktigt användbart. När V i helgen var alldeles sysslolös och inte kunde komma på något alls att göra plockade vi därför fram några gamla sytidningar, hittade ett enkelt mönster på en kjol och ritade av det. Idag köpte vi tyg. V fick välja nästan helt själv (jag sorterade bort alldeles för tunna, alldeles för silkiga och alldeles för stretchiga), och när vi kom hem klippte jag tyget åt henne. Nu återstår att se om hon kan lyckas lika bra med min symaskin som hon gjorde med Ruths.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0