Vardagsmysterier

1. Var finns E:s förskolefoton? 
I höstas efter fotograferingen beställde vi ett stort foto på E och ett gruppfoto till oss själva. Dessa sitter uppsatta på väggen, precis som de ska. Vi köpte också några foton att ha att ge bort till typ farmor/farfar, mormor och kanske någon mer. Jag la dem på något bra ställe, eftersom det såg så tråkigt ut att ha dem liggande ovanpå hyllan. Frågan är var. De har inte halkat ner bakom hyllan. De finns inte där alla andra foton ligger. De ligger inte i presentlådan. De ligger inte bland "saker som ska åtgärdas". De ligger inte bland teckningar m.m. som presentats oss av barnen. VAR ska jag leta? Vi gav upp när det gällde farfars födelsedag, och sedan gav vi upp igen till jul, för att nyligen ge upp ytterligare en gång när farmor fyllde år... Nu är det snart gammelfarmors födelsedag - och eftersom jag vet att du läser här ibland så kan du ju veta att det åtminstone funnits en tanke om att du skulle få ett sådant där foto... Sannolikt får du det inte.
 
2. Varför lossnade spaden idag, när den satt helt fast igår?
Ja, svara på det den som kan! Det handlar om en sådan där ogräsrensarspade som har sin plats på en spik i veboden. Igår slet jag verkligen (samt trixade, böjde och bände), men det enda som hände var att spiken kändes närmare och närmare att lossna från väggen. Idag plockade jag bara ner spaden och spiken var inte i närheten av att trilla ner. Någon måste ha skämtat med mig! Det var ju trevligt att kunna rensa lite idag, i alla fall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0